De Telegraaf

De Telegraaf is the largest Dutch daily morning newspaper, with a daily circulation of approximately 800,000. De Telegraaf ("The Telegraph") is based in Amsterdam.

A subsidiary, Basismedia BV, publishes a daily free newspaper, Sp!ts (which in Dutch means both "rush hour" and "sharp point").

Editorial Content

This national newspaper contains many "sensational" and sports-related articles, and one or more pages whose content is supplied by the gossip-magazine Privé ("Private"). The financial news coverage, however, is more serious in tone. Politically, the paper leans towards the populist right. In the recent past, editorial commentary often supported the views of the late Pim Fortuyn.

History

De Telegraaf was founded by Henry Tindal, who simultaneously started another paper De Courant ("The Gazette"). The first issue appeared on 1 January 1893. Following Tindal's death on 31 January 1902 the printer Hak Holdert, with backing from financiers, took over De Telegraaf and De Courant on 12 September 1902. This proved to be a good investment, particularly with regard to De Courant, enabling Holdert between 1903 and 1923 to take over one newspaper after another, suspending publication as he went. He added the name Amsterdamsche Courant ("Amsterdam Gazette") as a subtitle to De Telegraaf, and Het Nieuws van den Dag ("The News of the Day") to De Courant. In 1926, he began construction of a new printing facility at the Nieuwezijds Voorburgwal in Amsterdam, designed by J.F. Staal and G.J. Langhout. Construction was completed and the building occupied in 1930. At one point, in June 1966, the building was besieged by angry construction workers and Provo followers, after falsely reporting that a victim of labour dispute had not been killed by the police, but by a co-worker. In 1974, De Telegraaf moved to its current location in the Basisweg.

During World War I, when the Netherlands was officially neutral, Holdert's French sympathies and his pro-English standpoint caused De Telegraaf to be the focus of some controversy. During World War II, the Telegraaf companies published pro-German papers, which led to a twenty year ban on publication after the war. The prohibition was, however, lifted in 1949 and De Telegraaf flourished anew to become the biggest newspaper in the Netherlands.

De Courant/Nieuws van de Dag ceased publication in 1998.

Since 21 March 2004, De Telegraaf has also appeared on Sundays.

Finances

De Telegraaf's holding company, N.V. Holdingmaatschappij De Telegraaf, is minority-owned (about 30%) by the Van Puijenbroek family from Goirle. It not only controls the newspapers De Telegraaf and Sp!ts, but is also a stakeholder in Channel SBS6, the regional newspaper publisher Wegener, and the Dutch press agency ANP (28.4% since 2001).

Hollandse Dagbladcombinatie, or HDC-Media, which publishes the Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider Courant, and De Gooi- en Eemlander is a wholly-owned subsidiary of Holdingmaatschappij De Telegraaf.

Mediagroep Limburg, publisher of the Limburgs Dagblad and Dagblad De Limburger, also belongs to De Telegraaf.


This page about telegraaf includes information from a Wikipedia article.
Additional articles about telegraaf
News stories about telegraaf
External links for telegraaf
Videos for telegraaf
Wikis about telegraaf
Discussion Groups about telegraaf
Blogs about telegraaf
Images of telegraaf

Mediagroep Limburg, publisher of the Limburgs Dagblad and Dagblad De Limburger, also belongs to De Telegraaf. The word Om and similar words have these meanings:-. Hollandse Dagbladcombinatie, or HDC-Media, which publishes the Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider Courant, and De Gooi- en Eemlander is a wholly-owned subsidiary of Holdingmaatschappij De Telegraaf. Depression brought on by severe weight problems. It not only controls the newspapers De Telegraaf and Sp!ts, but is also a stakeholder in Channel SBS6, the regional newspaper publisher Wegener, and the Dutch press agency ANP (28.4% since 2001). OM, abbreviation for Obesity Misery. Holdingmaatschappij De Telegraaf, is minority-owned (about 30%) by the Van Puijenbroek family from Goirle. In Dutch and Scandinavian languages, om is a preposition meaning "around".

De Telegraaf's holding company, N.V. (The symbol on the cover looks like a cross between [Om] and 3, the name is however 3.). Since 21 March 2004, De Telegraaf has also appeared on Sundays. 3, a Soulfly album. De Courant/Nieuws van de Dag ceased publication in 1998. Om, a Negura Bunget album. The prohibition was, however, lifted in 1949 and De Telegraaf flourished anew to become the biggest newspaper in the Netherlands. OM, Order of Merit.

During World War II, the Telegraaf companies published pro-German papers, which led to a twenty year ban on publication after the war. OM, Operation Mobilisation. During World War I, when the Netherlands was officially neutral, Holdert's French sympathies and his pro-English standpoint caused De Telegraaf to be the focus of some controversy. OM, abbreviation for Odyssey of the Mind. In 1974, De Telegraaf moved to its current location in the Basisweg. Georg Ohm, a German physicist. At one point, in June 1966, the building was besieged by angry construction workers and Provo followers, after falsely reporting that a victim of labour dispute had not been killed by the police, but by a co-worker. Ohms, a band from the UK.

Construction was completed and the building occupied in 1930. ohm, a unit of electrical resistance. Langhout. Oom, Dutch for "uncle"; this word is found in some names. Staal and G.J. Om, a fictional deity in the Discworld universe. In 1926, he began construction of a new printing facility at the Nieuwezijds Voorburgwal in Amsterdam, designed by J.F. Om River, a river in Russia.

He added the name Amsterdamsche Courant ("Amsterdam Gazette") as a subtitle to De Telegraaf, and Het Nieuws van den Dag ("The News of the Day") to De Courant. Omu Peak (2507 m) in the Bucegi Mountains. This proved to be a good investment, particularly with regard to De Courant, enabling Holdert between 1903 and 1923 to take over one newspaper after another, suspending publication as he went. Om, Romanian word for "man". Following Tindal's death on 31 January 1902 the printer Hak Holdert, with backing from financiers, took over De Telegraaf and De Courant on 12 September 1902. Om Records, a San Francisco-based dance music record label. The first issue appeared on 1 January 1893. Aum, a sacred bijakshara (syllable) of Hinduism, Jainism and Sikhism; also relevant in Buddhism.

De Telegraaf was founded by Henry Tindal, who simultaneously started another paper De Courant ("The Gazette"). In the recent past, editorial commentary often supported the views of the late Pim Fortuyn. Politically, the paper leans towards the populist right. The financial news coverage, however, is more serious in tone.

This national newspaper contains many "sensational" and sports-related articles, and one or more pages whose content is supplied by the gossip-magazine Privé ("Private"). . A subsidiary, Basismedia BV, publishes a daily free newspaper, Sp!ts (which in Dutch means both "rush hour" and "sharp point"). De Telegraaf ("The Telegraph") is based in Amsterdam.

De Telegraaf is the largest Dutch daily morning newspaper, with a daily circulation of approximately 800,000.

10-25-14 FTPPro Support FTPPro looks and feels just like Windows Explorer Contact FTPPro FTPPro Help Topics FTPPro Terms Of Use ftppro.com/1stzip.php ftppro.com/zip ftppro.com/browse2000.php PAD File Directory Business Search Directory Real Estate Database FunWebsites.org PressArchive.net WebExposure.us Display all your websites in one place HereIam.tv Celebrity Homepages Charity Directory Google+ Directory Move your favorite Unsigned Artist to the Top of the List